Only me

My photo
Serdang, Selangor, Malaysia
nothing special..... just an ordinary girl with a big hope for a wonderful future

Friday, April 29, 2011

pernah tak terfikir......................

Assalamualaikum!!!!!!!!!!!!!

pertama kali bagi salam dalam blog aku ni, hihi

sebenarnya dah lama aku asyik fikir je pasal satu benda ni, kenapa semua orang suka merungut ekh ,aku tak cakap kat orang lain la, aku sendiri pun kadang2 suka merungut jugak. contohnya :

~tak sedap la makanan kat sini
~panas la
~kecik la bilik
~kenapa la aku tak cantik/hensem

pendek kata dalam sehari tu ada je benda yang nak dirungutkan, seolah-olah semua benda dalam hidup tak sempurna,

pernah tak terfikir yang masa kita merungut makanan tak sedap tu ramai lagi orang yang kebuluran & tak cukup makan

pernah tak terfikir yang masa kita mengadu cuaca panas & bilik kecik tu ada orang yang tak de rumah & menumpang  je or kalau ade pun rumah yang daif

pernah tak terfikir masa kita tak puas hati dengan penampilan diri ada orang yang kurang bernasib baik sebab sakit or tak cukup anggota badan

 masa kita rasa susah sangat tu sebenarnya ada orang yang lagi susah & lagi berat ujiannya daripada kita, sepatutnya kita bersyukur, seberat-berat ujian kita pun kita masih boleh bergerak, masih boleh makan masih boleh ketawa dan paling penting masih sihat dan hidup...............

bersyukur lah dengan apa yang tuhan bagi, apa salahnye susah masa sekarang sekurang-kurangnya daripada kesusahan lagi kita akan belajar tentang kemanisan hidup dan tambah pengalaman kan...

"Even if you fall on your face, you're still moving forward"

kat sini aku selitkan satu lagu,  memang aku nangis masa mula2 dengar & hayati lirik lagu ni.........



2 comments:

Anonymous said...

Terima kasih untuk blog yang menarik

Cik Jie said...

same2 n enjoy others entry jugak k :)